Hur planeringen blev…

Jag skrev ju något om att stanna kvar på skolan under sportlovet. Det gick inte riktigt som planerat. Istället var jag och åkte slalom med mina föräldrar, sen var jag lat i Orsa medan jag väntade på att bilbatteriet skulle ladda upp sig. (Laddare till låns, bra grejer, med tanke på att jag fick hjälp av en massa skolkompisar att springa igång bilen när jag skulle ner mot Orsa…) I onsdags körde jag ner till södra Sverige för en anställningsintervju, och sen vidare mot Mariestad där det fanns en soffa att sova på. Torsdagen spenderades dels på en föreläsning om parkernas och kyrkogårdarnas historia, sedan i bilen mot Orsa. Väl där gick jag och köpte hämtpizza och var dödstrött. I fredags kom jag tillbaka till skolan, och kunde konstatera att jag under en vecka kört lite drygt 120 mil. Och det var fortfarande billigare och smidigare än att ta public transports. Sjukt, sjukt…

Alla mina fantastiska projekt har dock tagit lite skada av att jag inte stannat kvar på skolan, och att jag var enormt trött när jag väl kom tillbaka, men det är smällar man får ta ibland. Det kanske blir så att jag kommer tillbaka lite tidigare från påsklovet istället. (Javisst, en ny plan, lika bra som den förra…)

1 kommentar

Filed under Livets skola

One response to “Hur planeringen blev…

  1. enormt nyfiken på vad det är för anställningsintervju du varit på… 😀

Kommentera

