Stefansvisan…

Idag har jag med hjälp av Giftasvisan författat denna nya text:

Jag ska aldrig bort mig binda
till att göra massa sämsk
För det är så svårt att finna
nån som inte är helt hemsk

Spänna upp den, det kan jag tåla
och att raka, går bra ändå
Men att stå här och skrapa Stefan
det går jag inte med på!

Så jag går och gör nåt annat
glömmer bort att Stefan finns
Men jag hoppas ändå alltid
att han blir en sämskars prins

Spänna upp den, det kan jag tåla
och att raka, går bra ändå
Men att stå här och skrapa Stefan
det går jag inte med på!

Och så kom där en tidig morgon
en så fager och unger man
Och han lovte mig att sämska
så jag la skrapan i hans hand

(en extra takt)
Men han sa: 
Spänna upp den, det kan jag tåla 
och att raka, går bra ändå 
Men att stå här och skrapa Stefan 
det går jag inte med på! 
Spänna upp den, det kan jag tåla 
och att raka, går bra ändå 
Men att stå här och skrapa Stefan 
går jag FAN inte med på! 

Så bra har det gått idag. Har även varit trött och återupptagit min gamla semi-tradition att ligga och halvsova på en snickarbänk under rasten.

Detta inlägg kommer att uppdateras med passande bilder.

1 kommentar

Filed under Sångtexter

One response to “Stefansvisan…

  1. Sofie

    Hej min vän!

    Ert textförfattande når ständigt nya nivåer… jag är imponerad. 🙂 Anledningen till min urusla etikett gällande svar på sms är en pank mobil! Så tills vidare, eftersom du ju inte har ansiktsboken (än), kan vi kommunicera via varandras bloggar. Ja – har återupplivat min igen, och skrivit flitigt i… eh, tre dar.

    http://sofiesvarld.wordpress.com

    …ifall du skulle råkat glömma… Ang karlutbud så try de norska skogarna. I hear ya sistah!

    Kram kram… och puss!

Kommentera

