För många nya och roliga projekt

Dagens Sveg-landsproblem består i att det finns för många roliga saker som jag övertygat mig själv att göra. (Ja, jag är extremt lättövertalad när det kommer till saker jag vill göra…) Typ att jag har fått överta ansvaret för en av MNT-arnas varptyngda vävstol, som jag ska sätta upp en väv att göra en tröja à la bronsålder i. Eller att jag har tänkt göra ett par fingerhandskar med lååånga skaft i vitt renskinn med broderier uppe i skaftslutet. Eller att göra en hängselsärk. Eller att få klart sämsken (jag och Kamfjord har döpt vår sämsk till Stefan…) och förhoppningsvis, förhoppningsvis få till ett par byxor i sent-1700-tals-stuk av det. Hmm, märks det att vi har haft en temadag med enkla mönsterkonstruktioner idag? Jag jobbar även på mina fårskinnstofflor, mjukgörning av de avhårade skinnen, och att jag ska komma ihåg att bäversvansarna jag ska ge till Henrik är färdiggarvade och bör tas upp ur barken.

Slutsatsen av dessa alla projektidéer är att jag kommer förmodligen stanna kvar på skolan under sportlovet. Så kan det gå.

Lämna en kommentar

Filed under Annan skola

Kommentera

