Abraham Lincoln och volleyboll

Min kamera fick slut på batterier idag när vi var på studiebesök till Gammelgården och tittade på gamla skinnkläder. Det var lite synd. Vi hade nämligen volleybollturnering efter lunch idag, och det vore ju inte hantverkslinjer på Bäckedal om det inte involverade lite utklädnad också. Scott och Ingo, vår engelsman respektive tysk, klädde sig i klänningar, medan jag, Malin och Alex klädde oss manligt. Svarta linnen och skägg av ull. Jag hade skepparkrans, Malin hade 70-talspolisonger med mustasch och ögonbryn, och Alexandra hade getskägg och solglasögon. Självklart hade vi också med lite fårullsbandanas och läderremmar. När vi testade våra kläder kom vi på att jag såg ut som Abraham Lincoln, och jag kom på att det faktiskt fanns en cylinderhatt och käpp i teaterförrådet på skolan. En lånad nyckel senare var jag mr President Himself. I linne och skinn på överarmen.

Sen gick vi hela vägen till semifinal. Då mötte vi MNT-laget, för dagen inspirerade av picter, och förlorade. Men hantverkare hejar på varandra, så vi stannade kvar tills finalen ändå och hejade på dem. De kom tvåa. Vinnarlaget bestod av folk från allmän som faktiskt kunde spela volleyboll…

Eftersom vi tränade volleyboll igår och i förrgår, och jag simmade i onsdags och klättrade klättervägg igår, så har min kropp börjat på att säga tack och gonatt, det räcker nu. Så det blir bastu ikväll, tjipp

frystorkad barkgarvning

Här hänger några frystorkade barkgarvningar på upptining inför mjukgörning. Det till vänster är granbarksgarvat, det till höger sälgbark.

2 kommentarer

Filed under Annan skola

2 responses to “Abraham Lincoln och volleyboll

  1. biffcake

    Det är bra jobbat carro! Jag skulle nog inte ta mig så långt i volleyboll om jag så försökte. Men det lät jättekul ju! 😀

  2. Anna-Sara

    men hallå hej på dig!!
    fan, avundsjuk! ni bara bäckedalar er hela tiden. Hur är allt? Med alla?

Kommentera

