Skalderier av Caddam och Kamfjord

En bäversvans

Melodi: En helt ny värld, från Aladdinfilmen…

Jag kan garva ett skinn
ulligt, mjukt och avhårat
men nu blev det försvårat
när jag tog mig an en svans

Jag har lärt mig att se
bortom fiskskinn och pungar
Jag förgifta' min lunga
när jag lukta' på dess gäll

En bäversvans
Ifrån ett annat perspektiv
Var det så fett och kallt
men ganska ballt
Jag glömde den i kalken

En bäversvans
Ett skinn jag inte visste fanns
Men nu är vattnet klart
Så underbart
Att lägga det i barkbadet med sälg
 -snart så ligger det i barken-

Kan du tro det som sker
Nånting måste va' galet
Luktar jag ner i spadet
Tror jag någonting har dött

En bäversvans (lukta inte jag ber)
En stank jag inte trodde fanns (nej, försök hålla andan)
Jag konverterade
till skinnare
Men kunde inte föreställa mig

Allting ruttnar på nytt
Vi gör en upptäcksfärd i kalk
(Varje skinn har en hinna)
Och jag ska skrapa den
och garva den
Då väntar sen en bäversvans
på mig

En bäversvans
(en bäversvans)
Som mjukgör sig
(som mjukgör sig)
En dröm om skinn
(ett magiskt skinn)
För dig och mig...

Vi kom även fram till att vi nog måste få Peter Jöback att sjunga in den här versionen. När han ändå håller på kan han få sjunga in Krukan blev chamotte (dvs. vår parafras på Guldet blev till sand under keramiken på MNT) också.

Ikväll har vi underhållit oss med att leka kurragömma i huvudbyggnaden. Tidigare idag har jag både hunnit med ovanstående skalderier samt gå på badhuset och leka i falukorvs-vattenruschbanan. Jag och Jennifer åkte förmodligen fler gånger än alla barn tillsammans.

Kort sagt har februari hittills varit väldigt snällt mot mig i år. Good shit.


2 kommentarer

Filed under Sångtexter

2 responses to “Skalderier av Caddam och Kamfjord

  1. biffcake

    kung låt! ni verkar ha så himla kul, som hajk fast bättre? 😀

  2. Haha! Så grymt bra!!! Jag tycker den skulle vara underbar med Peter Jöback! han kan ju bara inte säga nej…

Kommentera

