Hur annars skulle det börja…?

Ja, jag är lite mer än lovligt seg, men jag skulle inte vara jag om jag inte började bloggen med en sammanfattning av året som gått, så ni vet ungefär var jag börjar. Stulet i fjärde hand är denna survey, från Ewelinas blogg

År 2009:

  • Årets nykomling(ar): Hmm. En ny och trevlig jobbarstyrka under sommaren, kanske, och mest då Freja, som är en nykomling 2009 på riktigt.
  • Årets insikt:  Det skulle kanske vara skönt att ha ett ordentligt hem och ett ordnat liv.
  • Årets snyft: Oj, jag tror inte att jag grät särskilt mycket under 2009 överhuvudtaget.
  • Årets konsert: Flera! Mycket dansande har det blivit, och en del mysiga konserter också. Samt ett gigantiskt anti-klimax.
  • Årets film: Hmm… Har sett på så mycket film under året, men en fantastiskt bra DÅLIG film är 10 000 BC. Otroligt underhållande, om än kanske inte direkt på det sätt filmmakarna menade det. Såg den förresten igen igår. Klassisk!
  • Årets serie: Upptäckten av Zelda.
  • Årets resa: Hollandsresan som även inkluderade en snabbvisit till Belgien, och hälsa på gammalt trevligt folk från tidigare resor och arbeten.
  • Årets låt: Tori Amos – Bouncing Off Clouds, om man ska gå efter den mest upprepade utan att bli sönderlyssnad under året.
  • Årets amen tjenare!: Någon av mellandagarna, ungefär 10 minuter tillgodo innan jag skulle klippa mig, och en enorm mängd av bekantskaper som hopade sig.
  • Årets fest: Varade med olika människor på olika platser i ungefär en vecka, kanske lite blandat med insikten om att det var lättare med sådana veckor när man var 19 än när man är 26… En trevlig medeltidande kortsemester till Gotland i början av veckan, sedan jobb, en lång jobbfest och en otroligt trött men rätt rolig jobbdag i slutet.
  • Årets mat: Vegetarisk sushi, när jag kan.
  • Årets skiva: Historiska dans-skivor i födelsedagspresenter.
  • Årets nya hobby: Förvisso lite nygammal, men historisk dans! Så jäkla roligt det är!
  • Årets bok: Pride and prejudice and zombies. Givetvis den Collector’s Edition jag fick i julklapp.
  • Årets dryck: Mineralvatten, skamligt nog. Utvecklade ett litet beroende (gratis är gott) men jag har tagit mig ur det nu…
  • Årets i-landsproblem: För många roliga jobberbjudanden.
  • Årets glädje: De sista två timmarna av jobbdagarna under säsongen. Historisk dans till levande musik och sedan sagor. Fantastiskt!
  • Årets besvikelse:
  • Årets insikt #2: Det ligger inte för mig att ha den klassiska definitionen av ett ordentligt hem och ett ordnat liv. Jag får ha min egen definition. För hur kan man låta bli att hoppa på bananskalet som världen lägger vid ens fötter?
  • Årets kursare: Min doktorerande mamma.
  • Årets frukost: Müsli med mjölk. Eller fil. Blir aldrig fel.
  • Årets det trodde jag aldrig: Att bilen gick igenom besiktningen utan anmärkningar, för att en vecka senare råka ut för vindrutetorkare som fastnar i ett kryss mitt i synfältet på E20 i spöregn.
  • Årets pryl: Byte till Årets sak: LJUDBÖCKER! Fantastiskt att ha på långa bilresor, särskilt när man inte har sällskap i bilen.
  • Årets nyårsafton: Knytkalas, fest, och skjuts genom hela Umeå stad hem. Me likey.

Och så här långt in på 2010 tycker jag det verkar bli ett alldeles utmärkt år.

Och förresten: Ja, bloggen kommer bli snyggare, i en förhoppningsvis inte alltför avlägsen framtid.

1 kommentar

Filed under Allmänna betraktelser

One response to “Hur annars skulle det börja…?

  1. Emma

    Kung att du är igång nu karro 😀 jag ska också blogga men den kommer nog inte alls vara lika snygg och häftig som din ^^ ska bli kul att följa dina upptåg!

Kommentera

